Известие

Collapse
No announcement yet.

Трудно влиза задна

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от PE4E Покажи съобщение
    Колеги можете ли да дадете адекватен съвет дали е точно от клеасал избирач трудното местене на лоста на дясно към 5-та и 6-та и съответно задна и НАЙ вече трудното отцелване между 3-та и 5-та...много често ми се случва от 4-та вместо да вкарам 5-та влиза директно 3-та...
    Също ще са полезни и други колеги който имат наблюдения върху този случай...
    Кутията е 6 степенна мотора е 2.4жтд 150к.с
    Лоста връща ли се сам в неутрално(средно) положение?
    Ако върви трудно 99% е от втулката....поради това,че трудно се движи наляво/надясно от там и трудното целене на скоростите.....при мен точно при "търсене" на трета набивах пета.....и лоста се движеше трудно във всички посоки.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #47
      При мен, от известно време насам, забелязвам трудно странично движение на лоста само, когато моторът загрее.
      Очевидно проблемът възниква, когато скоростната кутия загрее.

      Дискутираният шарнир на избирача е абсолютно чист и добре гресиран а втулките му са в добро състояние.

      Поради това не съм съгласен с това, че в 99% от случаите затрудненото странично движение на лоста се дължи на въпросния механизъм.

      Остава да се дължи на самото жило за напречния ход. Но когато го разкача от шарнира, движението на лоста става отново лесно (това съм го пробвал на студен мотор).

      Накратко - след като проблемът не е в шарнира на избирача, остават следните 2 възвожности:

      1 - Движението на самото жило да се влияе от температурата.

      2 - Затрудненото двожение да идва от самите механизми вътре в скоростната кутия.

      По-вероятното в случая, мисля, е второто.

      Каквото и да е - проблемът е голям. За мен най-неприятното е, че когато трябва бързо да върна от пета на четвърта, това ми отнема ценни части от секундата или повече.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #48
        Да попитам за тези втулки ли става въпрос ?
        Attached Files
        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
        sigpic

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          При мен, от известно време насам, забелязвам трудно странично движение на лоста само, когато моторът загрее.
          Очевидно проблемът възниква, когато скоростната кутия загрее.

          Дискутираният шарнир на избирача е абсолютно чист и добре гресиран а втулките му са в добро състояние.

          Поради това не съм съгласен с това, че в 99% от случаите затрудненото странично движение на лоста се дължи на въпросния механизъм.

          Остава да се дължи на самото жило за напречния ход. Но когато го разкача от шарнира, движението на лоста става отново лесно (това съм го пробвал на студен мотор).

          Накратко - след като проблемът не е в шарнира на избирача, остават следните 2 възвожности:

          1 - Движението на самото жило да се влияе от температурата.

          2 - Затрудненото двожение да идва от самите механизми вътре в скоростната кутия.

          По-вероятното в случая, мисля, е второто.

          Каквото и да е - проблемът е голям. За мен най-неприятното е, че когато трябва бързо да върна от пета на четвърта, това ми отнема ценни части от секундата или повече.
          При мен е още по-интересно.
          След смяна на пластмасовата "анджаклама" на скоростния лост,няколко месеца по-късно лоста на дълъг път след известно време спира да се центрира.
          Ако оставя колата на слънце,също спира да се центрира. Да отбележа,че профилактика на избирача беше направена от "ВЕНТУРА". Така и не открих проблема да видя дали не си хвърлих ей така тези 60лв. Ааа извинявам се хвърлих ги,защото обясних на приемчика за историята с пластмасата на скоростния лост,излишно го помолих да прегледат всичко за да съм сигурен,че проблема не е от ремонта. Ама нааа проблема си остана. Туй то. Сега,ако може някой да хвърли боба и да я излекува от клавиатурара ще съм благодарен,че в колкото и сервиза да отида все ми правят нещо,а то нищо
          В един друг дето лепят лепенки навсякъде чаках цял ден само да я вдигнат и да ми потвърдят,че лагера на главината е тръгнал да си ходи. Изобщо изключително съм доволен от форумните сервизи


          -----------
          Пай сеее ...
          Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
            Да попитам за тези втулки ли става въпрос ?
            Да,точно тия ...по-горе съм писал 'втулка'....грешка,двечки са

            Като допълнение да вметна.
            Първия път когато смених втулките,сложих обикновена грес на Кастрол.....след точно седмица всичко се вдърви и започна пак трудното местене на лоста особено като загрее?? зачудих се какво подяволите става....втория път обаче като разглобих почистих старата клеясала грес(незнайно защо) и сложих морска,от тая дето съм намазал тампоните.Всичко е перфектно към момента...това са около 8 месеца,всичко върви по масло.
            Last edited by undy; d.m.y г., 19:42.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
              Да,точно тия ...по-горе съм писал 'втулка'....грешка,двечки са

              Като допълнение да вметна.
              Първия път когато смених втулките,сложих обикновена грес на Кастрол.....след точно седмица всичко се вдърви и започна пак трудното местене на лоста особено като загрее?? зачудих се какво подяволите става....втория път обаче като разглобих почистих старата клеясала грес(незнайно защо) и сложих морска,от тая дето съм намазал тампоните.Всичко е перфектно към момента...това са около 8 месеца,всичко върви по масло.
              За сега нямам проблем с скоростите но си ги поръчах да си имам за в бъдеще !
              За тампоните имаш предвид на носачите ли ?
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
              sigpic

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                За тампоните имаш предвид на носачите ли ?
                Да,полиуретановите.
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #53
                  Сподели от коя грес си доволен, ако обичаш. Че аз точно заглеждах на Кастрол мулти пърпос за там. И тези втулки намират ли се в България ?
                  Last edited by Ivaelo; d.m.y г., 21:36.

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
                    При мен е още по-интересно.
                    След смяна на пластмасовата "анджаклама" на скоростния лост,няколко месеца по-късно лоста на дълъг път след известно време спира да се центрира.
                    Ако оставя колата на слънце,също спира да се центрира. Да отбележа,че профилактика на избирача беше направена от "ВЕНТУРА". Така и не открих проблема да видя дали не си хвърлих ей така тези 60лв. Ааа извинявам се хвърлих ги,защото обясних на приемчика за историята с пластмасата на скоростния лост,излишно го помолих да прегледат всичко за да съм сигурен,че проблема не е от ремонта. Ама нааа проблема си остана. Туй то. Сега,ако може някой да хвърли боба и да я излекува от клавиатурара ще съм благодарен,че в колкото и сервиза да отида все ми правят нещо,а то нищо
                    В един друг дето лепят лепенки навсякъде чаках цял ден само да я вдигнат и да ми потвърдят,че лагера на главината е тръгнал да си ходи. Изобщо изключително съм доволен от форумните сервизи


                    -----------
                    Пай сеее ...
                    Тази ос на 1 почистиха ли я до блясък и смазаха ли я?

                    ---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 21:42 ----------

                    Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                    Да,точно тия ...по-горе съм писал 'втулка'....грешка,двечки са

                    Като допълнение да вметна.
                    Първия път когато смених втулките,сложих обикновена грес на Кастрол.....след точно седмица всичко се вдърви и започна пак трудното местене на лоста особено като загрее?? зачудих се какво подяволите става....втория път обаче като разглобих почистих старата клеясала грес(незнайно защо) и сложих морска,от тая дето съм намазал тампоните.Всичко е перфектно към момента...това са около 8 месеца,всичко върви по масло.
                    И аз съм с морска

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от Ivaelo Покажи съобщение
                      Сподели от коя грес си доволен, ако обичаш. Че аз точно заглеждах на Кастрол мулти пърпос за там. И тези втулки намират ли се в България ?
                      Ако намериш в БГ, ще е добре. Звънках на няколко места и накрая ги поръчах от английския ибей; тотал малко под 20лв с доставката.


                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                        Тази ос на 1 почистиха ли я до блясък и смазаха ли я?

                        ---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 21:42 ----------



                        И аз съм с морска
                        За какво съм я закарал в сервиз? да ходя след тях и да разглабям? Не съм я гледал,нямам и желание. Проблема се появява само като се напече яко купето. Таа вече свикнах. Зимата го няма този проблем,както пролетта и есента. Кола с характер

                        -----------
                        Пай сеее ...
                        Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от Ivaelo Покажи съобщение
                          Сподели от коя грес си доволен, ако обичаш. Че аз точно заглеждах на Кастрол мулти пърпос за там. И тези втулки намират ли се в България ?
                          Ами моята не съм я купувал от БГ, синя..американска някаква.Според мен, каквато и да е ,водоустойчива ще ти свърши работа.Има и червени..различни марки,различни цветове.
                          Втулките от ибей...толко 10евро общо.
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
                            За какво съм я закарал в сервиз? да ходя след тях и да разглабям? Не съм я гледал,нямам и желание. Проблема се появява само като се напече яко купето. Таа вече свикнах. Зимата го няма този проблем,както пролетта и есента. Кола с характер

                            -----------
                            Пай сеее ...
                            То тогава проблемът ти е в механизма на скоростния лост

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
                              Ако е от втулките не се центрира на неутрална, а остава на мястото като за 1/2-ра или 5/6-а. Също така при определени атмосферни условия спича допълнително, в моя случай при влажно време, и трябва да се мести със сила настрани или в средата. Точно в тези ситуации се наблюдаваше трудно нацелване на предавките, защото реално трябва на усет да го центрираш по средата, за да влезе 3-та а не примерно 5-та. Ако е счупена пластмасата ще има луфт, но би трябвало да си се центрира.
                              всичко е много стегнато само 3-та и 5-та се бъркат и в дясно по трудно отива лоста....и като загрее 6-та влиза от втория път след като мина през 5-та... тоест трябва да върна 5-та един или два пъти и тогава влиза 6-та.... лоста остава леко в дясно като го натисна....не се връща сам към средно положение.....
                              Last edited by PE4E; d.m.y г., 01:17.
                              AR Type 939 2.4 JTDm TI Q-Tronic DPFon
                              AR Type 932 2.4 JTD Distinctive
                              sigpic

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от PE4E Покажи съобщение
                                всичко е много стегнато само 3-та и 5-та се бъркат и в дясно по трудно отива лоста....и като загрее 6-та влиза от втория път след като мина през 5-та... тоест трябва да върна 5-та един или два пъти и тогава влиза 6-та.... лоста остава леко в дясно като го натисна....не се връща сам към средно положение.....
                                Провери си жилата и механизмите. От там ти идват проблемите

                                Comment

                                Working...
                                X